sábado, 26 de março de 2011

Rumblers Teleporters

O bando de analise de hoje poderia se dizer que nasceu do equivoco de um jogador. Ao que parece nosso amigo Lord Strife havia confundido um pouco as regras sobre o funcionamento de poderes de campeões duplicados e havia pensando em uma maneira inválida para se usar o bando de guerra.

Today we´ll take a look at a warband that has thinking in a player´s mistake. As i can see through out the webforuns i particpate, our friend, Lord Strife, has make a litle mistake about how is rulling the duplicate effects at champion powers, and has thinkins in a wrong way to deal with its warband.


Eu poderia parar por ai e dizer que por conta disso o bando além de ter sido pensado errado não daria certo.

So, i can easily say that cause of this the warband will not be good, and even will not work, or have its chances at the tournament.
Poderia, mas não vou.
Could, but will not.
Simplemente porque conheço o potencial deste bando, pois ano passado um amigo meu do mesmo clã, um Adventurer, pensou praticamente na mesma formação, a única coisa que diferenciou é que ele possuia apenas 1 delver sergent a menos. Logo mesmo com o pequeno equivoco nas regras o bando de Lord Strife é realmente muito bom.

Specialy cause i know the real potential of this warband. Last year a Adventurer Clan Member, has used this very same warband, with only 1 dever sergent less. And we have pratice the warband a lot, and so, even with the Lord Strife´s mistake, the warband is real nice.

Lord Strife:
Earth Archon Rumbler x 2
Foulspawn Seer
Delver Sargent x 3
Map: Mushroom Cavern



Os Earth Archon Rumbler são toda a sustentação do bando, são o poder ofensivo do mesmo, e não fosse por sua baixa movimentação e seus pessimos numeros em reflexos e vontade seria praticamente perfeito.

The main peaces are the Earth Archon Rumble, they are the ofensive power, and talking about this peace, if was not for its low speed, and really bad reflexes and will, he will be damned perfect.


Para corrigir isto entra na história o Foulspawn Seer com seu poder de campeão capaz de teleportar o aliado. Se usado de maneira correta os elementais devem entrar em batalha com burst 2, batendo com +17 causando até 30 de dano e deixando stun seus oponentes.

To take the right emends on this history, enters Foulspawn Seer, with his amazing champion power, here used right, to make slow units, move faster. If properly used this champion powers will put our elemental freinds at midle of a battle, where with theyr burst 2, hitting with +17, dealing up to 30 damage and makings its enemys stun, can be real dagenrous.
O Stun dos Earth Archon são sua grande arma. Como é em burst 2, ele deve conseguir não na primeira rodada de combate, pois não acredito que nenhum jogador do VWC vá deixar de graça peças próximas, mas com certeza na segunda rodada de combate em diante, provavelmente ele vai estontear mais de uma peça.

The biggest weapon on this warband is the Stun attack from the archon. I do not think that theyr burst 2 will get more than 2 oponents at the first fight round in a battle, cause i know most of the VWC opponents, and they will not facilitate this, but for sure at the second fight round (probably the third round at a game) the burst of stun will for sure take more than just 1 target.
Com 3 Delver sergent, para copiar o cp de Teleporte ou até mesmo um que aumente o dano do Foulspawn Seer em combate o bando fica bem dinâmico. Na verdade pra mim o bando é todo tech. Ele não se enquadra na real em um bando ofensivo e também não pode ser considerado defensivo.

With 3 Delver sergents, ready to copy the teleport champion power, or even to increase the melle damage from Foulspawn Seer, this warband became real dinamic. To tell the true i calling tech. All of it. I cannot see this warband as a offensive one, nether can i see it as a defensive, cause the whole powers involved at it.
A estrategia deste bando consiste em movimentação tática na primeira rodada, e na segunda rodada ele precisa usar os dois Rumblers para tirar de cena pelo menos duas criaturas fortes do adversario. Se ele conseguir entrar com dano e stun em duas peças chaves, o jogo fica equilibrado.

The strategy behind this warband sems simply to think before a combat, but really hard to acoplish in a game, at first round its only for moving, the second one will be the ones used to make the real damage. Here enters the right moment and the necessity to know who attack with the rumbles to make they attack maximized. Probably 2 strong peaces of the oponent will became stun, and if this happen the game can be unbalaced.


Nesse interim, os delvers devem funcionar como ativação, suporte e catadores de Victory Points. E o Foulspawn Seer vai tomar forma de combatente principal. A grande jogada esta em causar estrago conjunto com os rumblers com seu cone de terriveis 30 de dano.

The delves will act like extra activation, fooder, Vistory points hunters, and specially will have 3 important task at the game. Normally Foulspawn seer is a champion used to do a second roll on most warbands, on this one he´s really needed. He must follow the rumbles attack with his blast of 30 damage.
Se isto acontecer o bando se solidifica. Eu disso se isso acontecer, porque infelizmente Lord Strife precisa de boas rolagens em 3 momentos cruciais na partida, que devem se realizar sempre no inicio da segunda rodada.

It is imperative that the attack work. Cause with only 3 peaces without a real combat suport Lord Strife need to be real good at dice, and specialy at 3 crucial moments, that i think it is at the start of the second round.
Se ele obtiver sucesso em pelo menos 2 ataques destas 3 peças ele poderá realizar uma batalha muito interessante, conseguindo até alguma vantagem sobre seu oponentes. Os cps adicionais dos Delvers devem também prover um deslocamento estrategico eficiente para que este elemental use seu ataque avalanche nas rodadas subsequentes, tirando-o inclusive do meio do combate sem levar oportunidade, inclusive para resguardar as peças se necessário.

If he get sucess with at last 2 of its main peaces, the game still will run good to him, but with the contrary he´ll be at bad shape. The extra champion powers provided by the Delvers wills help with a strategic movimetation and even with some necessary retreat but only at the third round to be effective, or the second fight round.
Um grande cuidado que Lord Strife deve possuir é em evitar que o Foulspawn Seer seja eliminado muito cedo na batalha, pois ele é o grande articulador do bando, e sem ele, a efetividade do mesmo simplesmente despenca.

This warband demands for Lord Strige an absolute care to avoid the down from Foulspawn Seer to early at the battle, this can ruin the entire warband, since he´s the main peace behind the tactical maneuvers from the warband.


Não tenho certeza sobre o que pode acontecer com este bando no VWC. O mais provavel é que fique com 3-2 ou 2-3.

Avatar has doing good with this warband last yers, but the cenary of the warbands was real different from this year. I cannot foresee what for sure will happen to Lord Strife but he´ll be around a 3-2 or 2-3.

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